4.999.998 HUF

Avagy – hogyan is lehet még közösséget építeni?

Még 2018-ban pályáztunk egy olyan forrásra, melyben a Magyar Falu Program keretében (MFP) Báránd központtal a címben leírt összeget nyertük meg. Ez a pénzforrás 5 kirándulás megszervezésére lett elnyerve programonként minimum 40 fő számára. Ez az összeg egy ilyen kis közösségnek hatalmas segítség még akkor is, hogyha kevésnek tűnik. Azért, mert az ilyen programokon legalább olyan mélységben lehet összeszokatni az embereket, mintha misére beülnénk.

Az első program – barlangászás Budapesten

– Ahogy a fenti videóból is látszik, egy busszal jutottunk el a budapesti Pál-völgyi barlangba, ahol a csapat két részre oszlott. Az egyik (az okosabbak) a könnyebb utat választották. Ahol kibetonozott járdán és lépcsőkön lehetett sétálni a mindenféle cseppkövek között, szó szerint babakocsit tolva. A másik (a bátrak, élükön a plébánossal) mentek a csúszós-mászós részre. Ez a videóban jól látszik. S hogy el tudják képzelni, hogy miről beszélek: nézzenek maguk alá, a székre (ha ülnek) és gondolják el, hogy ÉN átbújok egy AKKORA lyukon, ami a székük négy lába között van…
– Ez után elmentünk a közelben levő Wasabi ételbárba, ahol a japán konyha kincseit tudtuk kipróbálni, s szó szerint majdnem rogyásig ettük magunkat! (Az azon résztvevők azóta is nosztalgiával emlékeznek vissza erre a programra, s várták. De sajnos többet megszervezni ilyet nem tudtunk…)
– S a nap lezárása lett a közeli Csodák Palotája, ahol mindenféle érdekes fizikai jelenségeket lehetett kipróbálni, megcsodálni. Majd ismét buszra ültünk és jöhettünk haza a lámpafényes Budapestről. Fáradtan, de élményekkel gazdagon.

A második program – Tábor Bogácson

Ez volt a harmadik bogácsi táborunk, ahol már a helyet jól ismerve az esélyesek nyugalmával tudtunk eltölteni néhány izgalmas napot a plébánia diákszállóján. Kezdtünk a középkori étteremben Egerben, ahol a legkisebbek olyan kis fakardokat kaptak, melyeket még ma is őriznek. Másnap elmentünk a dínó parka Felsőtárkányba, ahol egy egész napot tudtunk eltölteni. (Ahol csodálatos módon leégett a papbácsi nyaka) Aztán mentünk még kétszer a bogácsi strandra, kirándultunk Noszvajra, végig játszottunk csapatjátékokat, társasoztunk, jól éreztük magunkat! A jól összeszokott csapat ügyesen oldotta meg az étkeztetést, de mentünk étterembe is. Itt is volt minden nap Szentmise, csapatversenyek, s bár fáradtan, de boldogan indulhattunk haza szombaton.

A harmadik program – a Kisvakond tábor

A harmadik program keretében a nyíregyházai Kisvakond táborban is tudtunk új tagokat bevonni programjainkba. Elmentünk az Aquarius élményfürdőbe, ami meghatározó élmény lett a résztvevőinknek. Örömmel próbálgatták a sokféle medencét, csúszdákat. Vendéglátásunkról helyben gondoskodtak nagyon bőségesen, szállást bár gyerekméretű ágyakon kaptunk 6-7 fős szobákban (Iványi Zoltán vagy Nagy Antal szívesen mesél róla… 😀), de ez csak dobott az élményen. (Főleg a Hápi házikó) A gyerekek élvezték a vonatozást (hiszen általában inkább autóval közlekednek), próbálgattak hangszereket, etettek kacsát, fagyiztunk, esténként buliztak az ott vendégeskedő másik csoporttal és NAGYON sokat játszottunk. Mindenfelé labdák és ütők, ping-pong asztalok és “rókavadászat”. Ja, és Iványi Gabika ismét leégett… Már megint…

A negyedik program – Barlangvarázs tábor

Az előző táborból a visszaúton vettük észre, hogy a vasútállomás mellett is van még tábor. Úgyhogy a következő programot már oda szerveztük. Ismét vonattal érkeztünk, ahol Katika néni nagy örömmel fogadott minket. Itt már inkább házaspárokat vagy házasságra készülőket vártunk, ahol minden este kis beszélgetésre vártunk a párokat. Nagyon jó esték voltak, ahol a Dixit nevű játék lapjaival kutattunk a múltban, jelenben, jövőben. Itt is többen voltunk egy szobában, reggeli tornára ismét Böszörményiné Mariann vezetett minket. Finom reggelik, ebédre a Verba-tanya konyhája lepett meg minket, amiből kiemelném a gyümölcslevest! Zseniális volt! Ment a csapat állatkertbe, svéd asztalos vacsorára, születésnapot ünnepeltünk, volt megint esti buli (Ica mama vezetésével persze) és ismét strandoltunk egy jót az Aquarius élményfürdőben. Bár rövidebb program volt, hiszen “csak” 3 napot tudtunk eltölteni együtt, de annyi minden belefért. Hiszen volt társasjátékozás, sok beszélgetés, majd a végén a püspökladányi vasútállomásról busszal egyből a bárándi Nagyboldogasszony templom búcsújára mentünk. Fáradtan, de mégis örömökkel telten tudtunk hálát adni ezért a szép időért, sok kedvességért. Küzdelmekkel teli életünkben kiemelkedőek tudnak lenni azok a pillanatok, ahol közelebb tud emelkedni fáradt lelkünk az örök Istenhez!

Az ötödik program – Aquarius élményfürdő

Majdnem egy év telt el az utolsó programunk óta, hiszen a pandémiában tervezni sem tudtunk programokat. Halasztást is kellett kérnünk a programsorozatunk lebonyolításához, mert ugye határaink vannak, melyek nem miattunk lettek összeszűkítve. De meg tudtuk oldani, s bár vonattal terveztünk menni, de olcsóbb volt busszal. Úgyhogy a szombati kiránduláshoz pénteken (!) még kerestünk egy buszsofőrt! S most nem tettük magasra a mércét, mert csak egy napra mentünk. Itt már 56-an tudtunk útra kelni és az átlag életkor 27.7(!) év volt. S bár csak néhány óránk volt a programra, de meg tudtuk sok-sok élménnyel tölteni. Persze voltunk az élményfürdőben, ahol ebédeltünk is, nagyon sokat beszélgettünk, csúszkáltunk, játszottunk, s találkoztam az előző plébániámról is egy házaspárral. A nap fő kérdése ez volt: MI A JÓ AZ ÉLETBEN? A gyerekek, rokonok, jóbarátok mind élményekkel megrakodva tudtak hazaindulni. S visszafelé pont útba esett nekünk a 2019-es év fagyiját elnyerő fagyizó a főút mellett, amit persze ki is próbáltunk. E programsorozat végére egy nagyon jól összeszokott csapat jött már össze, akik ezeknek is köszönhetően már jól ismerték egymást, s az eddig kialakult barátságok még nagyobb mélységet nyertek.

Úgy hiszem, ez a MFP pályázat nagyon jó hatással volt az egyházközség életére. A programokon hihetetlen mennyiségű tapasztalat lett jutalma a csapatnak, mely bár az elején még félénken állt hozzá a dolgokhoz, de a végén szépen belejöttek a dologba. Örülök, hogy ezt a programot is elnyertük, s még inkább annak, hogyha az emberek innen több élménnyel és erősebb hittel érkeztek haza!

Dicsértessék az Úr Jézus Krisztus!

Címke .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.